אסרטגיה שיווקית מנצחת לעסק שלך

חמשת האלמנטים החשובים ביותר לאסטרטגיה שיווקית מנצחת

אז נתחיל בהגדרה – "אסטרטגיה שיווקית היא גישה לטווח ארוך, צופה פני עתיד לתכנון עם המטרה הבסיסית להשיג יתרון תחרותי בר קיימא.  התכנון האסטרטגי כרוך בניתוח המצב האסטרטגי הראשוני של החברה, בניסוח, הערכה ובחירה של אסטרטגיות מכוונות שוק התורמות למטרות החברה ולמטרות השיווק שלה". (עפ"י ערך ויקיפדיה)

במילים אחרות, אסטרטגיה שיווקית יעילה היא הא'-ב' למינוף עסק במדיה החברתית. שיווק דיגיטלי הוא כמו ספורט תחרותי ברמה אולימפית בו "מדליית הזהב" היא הגעה למירב הקהלים במרחב האינטרנטי. וכמו בספורט התחרותי, גם בבניית אסטרטגיה שיווקית אין מקום לטעויות. ישנם בעלי עסקים שמעדיפים "לחסוך" בשיווק דיגיטלי וניהול מדיה חברתית, כתוצאה סופגים הפסדים במכירות אל מול המתחרים בשוק שאינם בוחלים באמצעים הללו.

הכל מתחיל ומסתיים באסטרטגיה שיווקית יעילה. כאשר פקטור היעילות נמצא בשימת דגש על הערך המוסף שמקבל הגולש ולא במיחזור תכני מכירה אגרסיביים.  אסטרטגיה בנויה משלל מרכיבים שאנו מחלקים בין הנכסים הדיגיטליים הרלוונטיים לייעול העסק באינטרנט.

1. מי הוא העסק שלכם

לפני שאתם רצים להציג את העסק בשפע הפלטפורמות הדיגיטליות ומתישים את עצמכם במחשבות סביב איפה, איך וכמה. עליכם לענות על כמה שאלות מהותיות להצלחתכם, ביניהם 2 שאלות עיקריות; מי הוא העסק שלכם? שאלה שניה; מהו הערך המוסף שהעסק שלכם נותן? עסק הסובב סביב ה"מה" שלו, ממצה את פוטנציאל החשיפה שלו די מהר. ברגע שתבינו על עצמכם את ה"למה" של העסק, תוכלו לפתוח את הדלת למיתוג שלכם במדיה החברתית. והפיכתכם למותג היא גולת הכותרת!

2. קריאייטיב- הדלת לקירבה בינאישית בסייבר ספייס.

אסטרטגיה שיווקית מורכבת מתוכן המתחלק ל-3 קטגוריות עיקריות; מכירתי (קופירייטינג), תוכן בעל ערך מוסף (אנושי) ותוכן מקצועי (ביסוס העסק כאותוריטה). את הנ"ל אנו מחלקים לעוד תתי קטגוריות ואותם מפרסמים בין הנכסים הדיגיטליים הרלוונטיים בהתאמה מדויקת לעסק הספציפי; אופי הכתיבה, הפלטפורמות בהן מופיעים התכנים השונים, התדירות, המסר ומטרת העל בתוכן, הנראות הכוללת של הפרסום וכל מה שביניהם מספק את אישיות העסק ויוצר טראפיק (תנועה לעסק) באדוות רחבות יותר.

3. חוויית משתמש – חוק ברזל

אם נסתכל על הענקית GOOGLE שעשתה רק B$40 בשנה האחרונה (בערך), הם דוגלים ב; הכסך הוא לא מטרת העל אלא הערך המוסף. במקרה של גוגל, וכך צריך להיות בכל עסק קיים, הערך המוסף הוא חוויית משתמש. כאשר חוויית המשתמש חיובית, מעניינת, מרחיבה אופקים ורלוונטית כך זרם הלקוחות (הטראפיק) אל העסק יהיה עקבי ובהתרחבות תמידית, כי הלקוח ימשיך לחזור ויביא עוד לקוחות והם יביאו עוד משלהם וכן הלאה- יותר חשיפות, יותר רלוונטיות, יותר מכירות יותר כסף לעסק… פשוט! בתיאוריה…  אבל מעשית נושא חוויית המשתמש הוא פועל יוצא של רלוונטיות ועניין אותם ניתן להשיג רק ע"י העברת הערך המוסף שלכם.  סוד קטן, גם ברמת הייעול האורגני שלכם במנועי החיפוש של גוגל, שזה אחד האלמנטים הכי חשובים למינוף עסק במרחב האינטרנטי יקר מפז- הרלוונטיות וההתאמה שלכם לקהלי היעד וזאת ע"י יישום הערך המוסף שלכם (ישנם עוד מס' פרמטרים אבל זה כבר ייכתב למאמר ספציפי על SEO).

4. נכס- "משאב הנמצא בשליטתה של ישות (עסק) וצפוי להביא לאותה הישות הטבות כלכליות בעתיד". (ויקיפדיה)

השקיעו בשיווק העסק שלכם , חלק מההשקעה תמומש בזמן קצר וחלק תניב פירות בטווח הארוך. במהלך יום אתם נוברים אל תוך הפייסבוק, אינסטגרם ושות' לפחות פעם או פעמיים, קוראים על אחרים, מגיבים לפוסטים ותגובות שתפסו את עיניכם. השקיעו את הזמן הזה בהעלאת תכנים רלוונטים לעשייה שלכם– מחשבה, שאלה, הצעה, ספור, תמונה , כל העולה לרוחכם, כל עוד יש בתוכן, כן שוב פעם אומר זאת, ערך מוסף. אלו הנכסים שלכם וכמו כל נכס קיים, חשוב לטפחם. זה המפתח למינוף העסק שלכם במרחב הדיגיטלי.

5. "גאנט"- באים מוכנים מראש-

זה לא מספיק לצלם משהו ולכתוב כמה מילים עליו ולפרסם, וזו טעות שעושים בעלי עסקים רבים: תוכן חייב להיות  בעל פואנטה ספציפית, הנעה לפעולה, עם "בשר". בשיווק דיגיטלי מכינים מראש גאנט פעילות שבועי או חודשי. כל יום ידוע בתכנית כתובה מראש; התכנים, אופי הכתיבה, הנושא המדובר, אופי הצגתו, תזמון ובחירת הנכס הדיגיטלי בו יוצג, בתוספת תמונה/ וידאו או ללא… הכינו את התכנים מראש, ישנם אלמנטים רבים שאפשר לשנע אל תוך הכתיבה, פקטורים הקורים בזמן אמת בסביבה שלכם, חדשות שקשורות בישירין או עקיפין לעשייה שלכם, משהו אישי שתרצו לשתף, מוצר מסויים שהוספתם, שירות חדש שאתם נותנים, פתגמים מוכרים ועוד המון אפשרויות שיכולות להוסיף נפח לשיווק העסק שלכם. הכינו גאנט אטרקטיבי מראש ופעלו לפיו.

 

אין לכם יותר מידי זמן לזה? מתקשים להתבטא בכתב? לא סגורים בדיוק מה יהיה רלוונטי ומניב יותר ומה פחות, אל תבחלו באמצעים, בשביל אנו כאן, לתת בדיוק את המענה הזה לייעול העסק שלכם. זה הזמן שלכם להשקיע בעצמכם ולמנף את העשייה שלכם.

אני רוצה לבנות אסטרטגיה שיווקית לעסק שלי